Med styrkan som ”röd tråd”

Suzuki Garphyttan tillverkar avancerad fjädertråd av yppersta världsklass, främst till bilindustrin. Det känner företagets kunder och många andra runt om i världen till. Men går det att förstärka och utveckla företagets renommé och budskap ytterligare?

Jovisst. Vi på NPP gjorde så här: ”The stronger. The better”.

För att förtydliga; inför en mässa tog vi fram ett nytt kreativt koncept som lyfter fram Suzuki Garphyttan som innovatör, en branschledande innovatör. Företagets ambitiösa produktutveckling resulterar i allt bättre och starkare fjädertråd – vilket i sin tur ger kunderna möjlighet att förbättra sina produkter.

Det nya konceptet tog NPP fram i nära samarbete med Suzuki Garphyttan – i en tacksam högt-till-tak-anda som gav både oss och företaget en skön skjuts i arbetet. Ett nytt formspråk och ett annorlunda, spännande katalogupplägg kompletterade konceptet och allt sjösattes under vårens internationella mässa ”Wire 2014” i Düsseldorf.

Utan att ta i för mycket; Suzuki Garphyttans kataloger – och upplägget i dem – fick stor uppmärksamhet. Till och med hos konkurrenter…