När du behöver något mer

Vi fick i uppdrag av Buvez, ett nystartat grossistföretag i Norge, att göra en logotyp och en grafisk profil. Företaget erbjuder marknaden champagne, vilket förklarar namnet Buvez (franska som betyder ”drick”).

Efter en hel del förslag fastnade jag för en designad droppe. Färgerna blev en övertoning från lite champagne till brun. Jag är sparsam med övertoningar och tycker det går lite inflation i det, men görs det på rätt sätt så…
Typsnittet heter Bliss, ett snyggt och stabilt typsnitt från 1906. Droppen har på visitkorten även en partiell uv-lack för att göra den lite mer spännande.

Dickens, Art Director NPP

Jobbet med den grafiska profilen kompletterades med en iögonfallande hemsida, där vi skapade konceptet ”Sometimes you need a bit more” (med lite fransk touche i bilderna för att spinna vidare på företagsnamnets ursprung). För så är det ju; det är inte alltid det funkar med bara blommor…

Kika in hemsidan HÄR