Tools

Very Important Customer

Visst kan man göra något kul och annorlunda av en butiksombyggnad. Som hos industrileverantören Tools i Skjetten (nordost om Oslo). Företaget ville ha hjälp med att formge lokalerna – och att säkra fortsatt kundtillströmning, trots byggstöket.

NPP re-designade butiken och tog fram en rad kampanjaktiviteter som höll kunderna positiva och intresserade även under ombyggnadstiden.

Samtidigt passade vi på att ”bygga om” Tools annonser. Alla komponenter i dem – från företagets logotyp till verktyg, maskiner, arbetskläder, med mera – lades på ett golv, fotograferades och placerades in i annonsdokumentet som bilder. Resultat: en serie effektfulla, annorlunda annonser på temat ”Re-Tools”.

I vårt kampanjupplägg ingick dessutom skapandet av VIC (Very Important Customer) – en mycket uppskattad kundklubb som bland annat lockar med återkommande erbjudanden samt gratis fika i ett kafé som specialdesignats i sann ”bygg-anda”.

Jovisst, nya VIC-ansökningar från hantverkare och andra kundgrupper trillar in stadigt…